Samen bouwen, samen overleven
Jaag op (of word opgejaagd door) dieren voor voedsel en allerlei mythische vijanden die je niet per se met open armen zullen ontvangen. Ontvang opdrachten van een mysterieuze vreemdeling of vind ze aangespoeld aan de kust. Trek een procedureel gegenereerde wildernis in vol gevarieerde biomen, die elke speler een uniek avontuur voorschotelt.
Vind je het eilandleven te zwaar of wil je je bouwkunsten delen met je vrienden? Dan zit je ook goed bij The Survivalists! Breng avonturen gezamenlijk tot een goed einde, scoor buit, ruil en overleef samen door met maximaal drie andere drenkelingen een paradijselijk eiland te verkennen.
Heb je een bouwer, houthakker of zelfs een soldaat nodig? Dan kun je de apen op het eiland temmen en trainen om je te helpen met alledaagse klussen of een overval op een kamp fanatici! Dankzij het imiteersysteem kunnen je bananen-etende vriendjes diverse taken uitvoeren en vormt apenmanagement de sleutel tot overleven op het eiland.