Begin je verhaal als Rick Grimes, die in zijn eentje ontwaakt in een ziekenhuis omringt door de doden. Verzamel medestanders en vecht je een weg door de walker-apocalyps op verscheidene bekende locaties van The Walking Dead, waaronder Atlanta, de boerderij van de familie Greene, de gevangenis, en Woodbury. Op cruciale keuzegedreven momenten bepaal je voor altijd het lot van je team van personages uit de serie. Helden en schurken, levend en dood – Het is aan jou om te bepalen of je loop van de geschiedenis volgt, of dat je een eigen pad baant door de wereld van AMC’s The Walking Dead.