Een team van helden van over de hele wereld moet zich verenigen om de aarde te beschermen tegen vicieuze buitenaardse indringers! Deze band van 100 Wonderful Ones werkt samen met behulp van hun fantastische vaardigheden om een verscheidenheid aan vormen te creëren. Of het nu een gigantische vuist is of een scherp mes, ze zullen hun verstand en kracht gebruiken om de valkuilen en gevaren van de vijand te overwinnen! En jij bent het laatste lid van dit team van moedige helden.
Van WonderfulGames, makers van de Bayonetta-serie, ASTRAL CHAIN, NieR: Automata en Metal Gear Rising: Revengeance, komt The Wonderful 101: Remastered! Deze game wordt de eerste in eigen beheer uitgegeven titel van PlatinumGames en is een krachtige versie van The Wonderful 101, oorspronkelijk uitgebracht door Nintendo op 15 september 2013 als exclusief voor de Wii U.
The Wonderful 101: Remastered biedt het ongekende vermogen om 100 helden tegelijk te besturen, met de vloeiende bedieningselementen en dynamische actie die het kenmerk van PlatinumGames zijn. Het wordt allemaal samengebracht door een bloedstollend verhaal over heldhaftige moed en vriendschap die het kwaad aankunnen, en het is het meest ambitieuze aanbod van PlatinumGames tot nu toe.
Hideki Kamiya, regisseur van The Wonderful 101, heeft toezicht gehouden op deze remaster en heeft talloze verbeteringen aangebracht om ervoor te zorgen dat deze game gemakkelijker en grondiger kan worden genoten door iedereen en op verschillende platforms, en met verbeterde beelden, framerate en laadtijd voor een verbeterde ervaring op alle fronten.