Maar welk duister geheim bevat deze?
Kuifje en zijn trouwe metgezel Bobbie gaan buitengewone avonturen beleven... Nadat ze professor Siclone hebben ontmoet tijdens een oversteek van de Middellandse Zee, gaat de beroemde reporter op zoek naar de graftombe van de farao Kih-Oskh.
Van Egypte tot Indië en via Arabië moeten Kuifje en Bobbie een drugszaak in het Oosten onderzoeken.