Het kleine landje Arpéchéle wordt omringd door de zee en staat vol met zwarte bloemen die Lycoris Noirges heten. Elke inwoner van het eiland is gedoemd om op 23-jarige leeftijd te sterven.
Jarenlang onderzoek heeft geleid tot de creatie van een 'geheugen-downloadsysteem', waardoor het lichaam kan sterven terwijl herinneringen doorleven in een kloon die een 'Reliver' wordt genoemd.
Het originele verhaal van Virche Evermore -ErroR: Salvation- volgde een meisje genaamd 'Death' die iedere persoon waarmee ze in aanraking kwam tot een vroegtijdig einde bracht. Met hulp van anderen was ze in staat om de waarheid te ontdekken achter enkele van de duistere werkingen op het eiland.