Wild Bastards
Wild Bastards, de spirituele opvolger van de epische strategieshooter Void Bastards, is een hybride FPS-/strategiegame met bloedstollende tactische gevechten, gedetailleerde beheersystemen en een roguelike campagne. Spring in het zadel en leid de meest beruchte bandieten in het sterrenstelsel om de legendarische Homestead tussen de sterren te ontdekken.
In Wild Bastards, van het ervaren team achter Void Bastards en Card Hunter, reis je van planeet naar planeet om een team van 13 bandieten te rekruteren, te managen en te bewapenen. Elke bandiet heeft z'n eigen wapens, speciale kracht en ontwikkelingsboom. Op planeten moet je buit bij elkaar zien te sprokkelen en confrontaties aangaan die vervolgens worden uitgevochten in intense, hapklare schietpartijen.
De Wild Bastards was de dodelijkste bende in het heelal totdat een groep van de puriteinse magnaat Jebediah Chaste het ene na het andere individu uitschakelde. Geconfronteerd met hun eigen sterfelijkheid werken de twee overgebleven leden samen met de Drifter, een mysterieus ruimteschip met een bewustzijn, om de dode bendeleden te vinden en tot leven te wekken terwijl ze op de vlucht zijn naar de mythische Homestead.
Tactische FPS-gevechten - Gebruik je verstand om sluwe vijanden te verslaan die dekking zoeken, je in de flanken aanvallen en een enorme verscheidenheid aan speciale moves gebruiken, van teleportatie tot giftige stekels.
Kies een strategie voor de overwinning - Evalueer het terrein, de vijanden en de eigenschappen van elke planeet voordat je selecteert welke bendeleden je daar wilt inzetten. Verzamel voorwerpen, stijg in level en gebruik speciale locaties zorgvuldig om de strijd in jouw voordeel te beslissen!
13 bandieten om te spelen - Vorm een bende van 13 bandieten met unieke wapens, stunts, persoonlijkheden, relaties en ontwikkelingsbomen.
Bouw en onderhoud relaties - De bende kent elkaar goed, maar dat betekent niet dat ze elkaar mogen. Het is jouw taak om hun dynamische relaties in goede banen te leiden, maar het zal niet makkelijk worden om die ruziënde bandieten samen te laten werken.