Van de gerenommeerde ontwikkelstudio WayForward Technologies, Inc. (Shantae, River City Girls, Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp) komt Yars Rising, een 2D-actieavontuur waarin een van Atari's rijkste en bekendste klassieke titels wordt verkend.
In de ervaren handen van WayForward wordt de Yars-franchise een uitgebreid mysterie dat wordt opgelost met 2D-platformactie. Kruip in de huid van de jonge hacker Emi Kimura, die door een mysterieuze opdrachtgever is ingehuurd om te infiltreren in het schimmige bedrijf QoTech. Ren, spring, sluip en hack je een weg door de uitdagingen terwijl je langzaam een complex geheim ontrafelt dat gehuld is in intriges.
Emi groeit tijdens haar avontuur in kracht, waardoor ze op haar schreden kan terugkeren en voorheen ontoegankelijke en geheime gebieden kan bereiken. Haar evoluerende hackvaardigheden zijn cruciaal voor het oplossen van stimulerende minigames die verwijzen naar de innovatieve gameplay van de Atari 2600-titel Yars' Revenge.
Hoe dieper Emi zich in de QoTech-faciliteiten begeeft, hoe groter het sci-fi mysterie wordt. Een bonte verzameling hackers helpt Emi om haar connectie met een ver buitenaards ras te ontdekken en krachten vrij te spelen die ze zich niet had kunnen voorstellen.
Yars Rising viert de Yars-franchise in WayForward's kenmerkende stijl van anime-kunst, humor, retro spelmechanieken en virtuoze vertelkunst.
Sci-Fi intrige: Een schijnbaar bodemloos mysterie voert Emi van saaie kantoorgebouwen naar verborgen ondergrondse laboratoria en zelfs naar de verste uithoeken van de ruimte als ze de duistere waarheid achter het QoTech-concern ontdekt en haar eigen persoonlijke band met een buitenaards ras ontdekt.
Uitdagende Retro Minigames: Een reeks hack-minigames is een eerbetoon aan de originele Yars' Revenge, die fans geweldig vinden vanwege de top-down, snelle gameplay.
Stealth-traversal: Emi kan niet altijd schieten of springen om zich uit de nesten te werken. Gespannen delen van de stealth-gameplay dwingen haar in de schaduw te duiken om zich te verbergen voor meedogenloze bewakers.
Klassieke WayForward-esthetiek: Met fantastisch gerenderde 3D-omgevingen en een ensemble boeiende personages brengt het WayForward-team Emi's verhaal tot leven zoals alleen zij dat kunnen.
Speel de OG: Ontdek het eerste spel in de Yars-franchise door WayForward's moderne versie van Yars' Revenge te spelen, die direct toegankelijk is vanuit het hoofdmenu.