Nobunaga's Ambition
Oorlog of diplomatie? Zwaarden of sancties? Als heerser van een strijdend land in de turbulente feodale periode van de Japanse geschiedenis bepalen jouw beslissingen de toekomst van een natie.
Nobunaga's Ambition is een klassieke strategiegame van de meesterontwikkelaars bij Koei. Je uiteindelijke doel is de eenmaking van Japan onder jouw bewind. Beheer de economie, bouw een leger op en breid je grondgebied uit. Gebruik spionnen om je vijanden in de gaten te houden of stuur ninja's erop uit om verraad te zaaien in het vijandelijke kamp. En als niets lukt, dan rest nog maar één middel: oorlog voeren!