Double Dungeons is een RPG waarin je 3D-kerkers verkent. Double Dungeons kan door twee spelers* tegelijkertijd worden gespeeld, waardoor het met kop en schouders uitsteekt boven de rest.
Er zijn 22 unieke scenario’s, verdeeld over zes levels. Hoe hoger het level, des te moeilijker het scenario. Omdat elk scenario onafhankelijk is, kun je de game beginnen vanuit elk gewenst scenario, behalve het laatste (level zes).