Dungeon Explorer is een multiplayergame vol actie, die je met vijf spelers kunt spelen.
Het avontuur speelt zich af in ondergrondse kerkers en je kunt kiezen uit acht verschillende personagesoorten: Fighter, Thief, Warlock, Witch, Bishop, Elf, Bard of Knome. Ieder personage heeft zijn eigen magische trucs, aanvalskracht en bewegingsmogelijkheden. Je moet alles weten over de zwaktes van je vijanden, om ze te kunnen verslaan. Probeer ook alles te weten te komen over de eigenschappen van magische spreuken, zodat je ze in kunt zetten in jouw voordeel! Als je samen met je vrienden in een team speelt, kun je alleen winnen door perfect samen te werken!