Je bent een piloot van de SIA die het zware gevechtsvliegtuig Soldier Blade bestuurt en het invasieleger van Zeograd tegemoet treedt met wapens die veranderen bij iedere power-up. Afhankelijk van de kleur van de power-up die je oppakt, kun je drie verschillende soorten aanvallen uitvoeren.