Adventures of Pip blaast het genre van klassieke, side-scrolling platformgames nieuw leven in. Pip, de ultieme digitale underdog, is een onbeduidende, eenzame pixel in een 32-bit wereld. Hij is echter het levende bewijs dat een echte held geen 3D-graphics nodig heeft...
In de loop van de game kan Pip drie verschillende vormen aannemen door de pixels van verslagen tegenstanders te absorberen. Met die pixels kan hij vervolgens hindernissen opblazen, puzzels oplossen en vijanden verslaan. Uiteindelijk bestaat Pip weer uit één enkele pixel.
Spelers kunnen vijf werelden verkennen en maar liefst tien uur speelplezier beleven, terwijl ze Pips dorp redden van de boosaardige Queen DeRezzia. Adventures of Pip is gebaseerd op klassieke platformgames en brengt een wereld tot leven waarin spelers een enorme 32-bit eindbaas kunnen verslaan als pixel of als 8-bit held.