Het doel van de game is simpel: breng de blokken voorzichtig in balans om een stevige stapel te bouwen. Dankzij de intuïtieve besturing met het touchscreen van de Wii U GamePad kun je de blokken met de grootst mogelijke precisie plaatsen. Gebruik al je talent als evenwichtskunstenaar om blokken met uiteenlopende vormen op te stapelen. Sommige stukken hebben eigenschappen die je echt aan het denken zullen zetten. Je staat er echter niet alleen voor: maximaal vier andere spelers kunnen een Wii-afstandsbediening pakken om je te helpen.
Laat zien wat je waard bent in andere spelstanden door de hoogste toren te bouwen, versla de zwaartekracht in uitdagende opdrachten, of los puzzels op in een race tegen de klok om bonussen vrij te spelen. Neem het ook op tegen spelers van over de hele wereld in de spelstand Endurance Mode en bewijs dat jij de beste blokkenbouwer ter wereld bent.