Defense Dome grijpt terug op de stijl van speelhal-schietgames uit de jaren negentig. Neem vijandelijke raketten op de korrel met de Wii U GamePad, die je kunt gebruiken als vizier, en zet de tegenaanval in om je land te verdedigen.
Op de tv zie je de horizon en alle vijandelijke raketten die zijn afgevuurd. Je ziet ook een bewegende rechthoek, die aangeeft wat er op het touchscreen van de Wii U GamePad wordt weergegeven.
Het touchscreen van de Wii U GamePad geeft het blikveld vanuit de Defense Dome weer. Op dit scherm zie je ook een richtkruis en waarschuwingen.