Kijk, richt en schiet. Dankzij de Wii-afstandsbediening en Wii Zapper waan je jezelf een echte jager. Schiet op! Bird Hunter kun je ook spelen op de Wii U GamePad, zelfs zonder tv.
Word de beste jager en neem het op tegen vrienden en familie in twee multiplayerstanden voor maximaal vier spelers.
De VS-stand bevat twee soorten games: Time Trial en Hot Balloon. De stand is ook voorzien van een ranglijst waarin je kunt wie de beste is!
De Co-op-stand heeft ook twee soorten games te bieden: Tornado en Abduction. Daarin speelt iedereen samen om zo lang mogelijk te overleven en nieuwe records te vestigen.
Iedere scène wordt volgens een vast procedé opgebouwd, wat steeds opnieuw een unieke ervaring oplevert. Het weer speelt een belangrijke rol in de game. Regen, mist en zelfs tornado’s maken je het leven zuur.
Naast de multiplayerstand bestaat Hurry Up! Bird Hunter uit verschillende minigames waarin je je vaardigheden, reflexen en geheugen op de proef kunt stellen. Als je goed genoeg bent, kun je munten verdienen en gebruiken om upgrades voor je wapens te kopen en records te breken.