Minecraft: Wii U Edition is een game waarin je de wereld blokje voor blokje ontdekt en vormgeeft tijdens een groots avontuur.
Verken willekeurig gegenereerde werelden en maak fantastische bouwwerken, van eenvoudige hutten tot grandioze kastelen. Speel de spelstand Creatief, waarin je de beschikking hebt over onbeperkte grondstoffen, of sla in de stand Survival aan het graven en maak wapens en pantsers om gevaarlijke vijanden af te weren.
De Wii U-versie van Minecraft bevat de volledige game, inclusief vele populaire, eerder verschenen content packs. Spelers die het Super Mario Mash-Up Pack downloaden, krijgen 40 nieuwe skins in Super Mario-stijl die de personages in het spel transformeren in beroemde helden als Mario, Luigi en prinses Peach en zelfs in herrieschoppers als Bowser, Wario en alle zeven handlangers van Bowser. Ook alle texturen voor de wereld en voorwerpen zijn aangepast, zodat spelers de mogelijkheid krijgen hun eigen versie van Super Mario gethematiseerde locaties te creëren binnen de wereld van Minecraft. Tijdens het bouwen kunnen spelers genieten van de bekende klanken van vijftien muziekstukken uit Super Mario 64. Spelers van alle leeftijden kunnen nieuwe werelden bouwen met blokken uit de zowel herkenbare als toegankelijke Super Mario-serie.