Momonga is een uniek pinball-avontuur, waarin je door verschillende werelden stuitert. Gaandeweg sluiten zich vrienden bij je aan om vijanden te verslaan en het gevecht met eindbazen aan te gaan. Een kleine, vliegende eekhoorn neemt het op tegen een kwade macht. Ga samen met Momo, Panda en Fry de strijd aan om de momonga’s te behoeden voor de klauwen van kwaadaardige uilen.
Momonga Pinball Adventures is geen gewoon flipperspel. In plaats van gewone flipperkasten te gebruiken moet je een vliegende eekhoorn door diverse levels laten stuiteren. Vijanden, gevechten met eindbazen, op verkenning gaan: deze game heeft alle ingrediënten die een weergaloos avontuur nodig heeft, en is ook nog eens voorzien van flippers!
Beleef samen met Momo het eerste deel van een episch avontuur om zijn stam te redden. Op een kwade dag legden boosaardige uilen het dorp van de momonga’s in de as. Ze ontvoerden de leden van de stam en verdwenen, maar één momonga wist de dans te ontspringen. Aan de rand van het dorp werd de jonge Momo voor dood achtergelaten, waarna een panda hem vond. Momo had een groot litteken van zijn kruin tot het puntje van zijn staart, maar dankzij de panda kwam hij er weer bovenop.