Monkey Pirates
Speel als één van de vier Captain Monkeys en richt je kanonnen op maximaal drie van je vrienden, terwijl je binnen de tijd zoveel mogelijk bananen moet verzamelen. Dat iedereen zijn eigen hachje probeert te redden is al chaotisch genoeg, maar het wordt nog erger wanneer een vijfde speler meedoet als de Sea King. Met de Wii U GamePad moet de Sea King daden verrichten waardoor bijvoorbeeld een bepaalde speler aan de leiding komt. Hij zet hiervoor bonussen en gebeurtenissen in om dat voor elkaar te krijgen. Verwacht dus onverwachte wendingen in deze meerspelerchaos!
De kanonnen veroorzaken dan wel veel schade, maar het zijn de vele bonussen die ervoor zorgen dat je de leiding neemt. In de negen verschillende arena's kun je kiezen met welke voorwerpen, van mijnen tot een stormram, je je vrienden beukt. Het zijn niet allemaal aanvalsvoorwerpen. Sommige bonussen roepen onverwachte natuurrampen op waarbij iedereen moet uitkijken voor bijvoorbeeld draaikolken, vulkanen en ijsbergen. Een stille oceaan bestaat niet in Monkey Pirates!