Six Sides of the World
Six Sides of the World is een puzzelgame die je meeneemt op een intergalactische reis langs sterrenstelsels vol hersenkrakers.
In Six Sides of the World verken je een serie sterrenstelsels die bestaan uit verschillende, steeds moeilijker wordende puzzels. Het interessante hiervan is dat je deze sterrenstelsels in een lineaire, vooraf bepaalde volgorde kunt bezoeken, of een omweg kunt maken als je daar het lef voor hebt. Voor sommige puzzels bestaat meer dan één oplossing, waardoor spelers die kiezen voor een lastigere overwinning extra puzzels kunnen vrijspelen.
Door de vrijheid die je krijgt om Six Sides of the World te verkennen, bepaal je zelf het moeilijkheidsniveau – het lineaire pad vraagt om een intelligente en oplossingsgerichte benadering, terwijl je voor de alternatieve oplossingen een diep begrip van elk van de puzzels nodig hebt. En dat is nog niet alles! Deze oplossingen leiden je naar extra puzzels die je tot waanzin kunnen drijven. Op deze slimme manier bepaal je zelf het moeilijkheidsniveau – door te kiezen voor moeilijkere oplossingen, vraag je om grotere uitdagingen, en veel moeilijker dan de alternatieve levels wordt het niet! Het is het verschil tussen het begrijpen van de werking, en het daadwerkelijk doorgronden van de puzzels. Ben je er klaar voor?
Maigo is een ontdekkingsreiziger die op het punt staat iets veel groters te ontdekken dan hij voor mogelijk hield. Terwijl hij door de ruimte reist en steeds moeilijkere puzzels oplost, begint hij te beseffen dat er een mystieke kracht aan het werk is. Dit werpt verschillende vragen op. Wie heeft al die werelden gecreëerd? En wat was de drijfveer van deze intergalactische architect? Bestaat er een groter plan? Is het een test? Wordt er iets mee beschermd? Maigo gaat op zoek naar de antwoorden en moet alle uitdagingen het hoofd bieden, voordat hij deze… puzzelgod ontmoet.