Star Sky 2 is een persoonlijke ervaring, die buitengewoon sfeervol en meditatief is. Loop door het landschap en laat de omgeving op je inwerken. Verken de verschillende routes waaruit je kunt kiezen en geniet van de verschillende geluiden en gezichten.
In Star Sky 2 zet Mårten Jonsson het verhaal voort dat in het eerste deel begon, waarbij dezelfde soort gameplay wordt gebruikt. Er zijn meer keuzes en meer mogelijke uitkomsten. Trek lering uit de beslissingen die je neemt en kijk welke scenario’s het leven allemaal te bieden heeft.