In Stealth Inc 2 speel je een kloon die ontsnapt uit een sinistere high-tech testfaciliteit. Stealth Inc 2 stelt zowel je brein als je reflexen op de proef in meer dan 60 afwisselende levels die aan elkaar zijn gekoppeld in een gedetailleerde speelomgeving. Ontwijk valstrikken en vijanden, houd je schuil in de schaduw zodat je niet gevonden wordt, en gebruik allerlei hulpmiddelen om te kunnen ontsnappen.
In de coöpstand kunnen twee spelers samenwerken om uit het laboratorium te ontsnappen. Een speler bestuurt de kloon, terwijl de ander verschillende tools op de Wii U GamePad gebruikt om de andere speler te beschermen en te verstoppen.
Ontwerp je eigen laboratorium met de uitgebreide level-editor, waarin je je meest kwaadaardige ideeën kunt uitwerken. Plaats valstrikken, zet vijanden weg en experimenteer met levelindelingen op de Wii U GamePad. Als je tevreden bent, kun je je level delen met vrienden. Daarna kun je jezelf op de proef stellen door in de community levels te downloaden die door andere spelers zijn gemaakt.