Het is 1984 en het is het einde van de wereld zoals we die kennen. Een gigantische plaag, gecreëerd door de mensheid, heeft alle gekende levensvormen op de planeet vernietigd en een nieuw, ongekend wezen uitgespuwd: de mutanten. De mens kon het kwaad dat ontsnapt is uit deze doos van Pandora, steeds loyaal aan zijn buitenaardse genen, niet in bedwang houden. We worden met uitsterven bedreigd!
Dr. Hartmuth Griesgram, een ontroostbare en excentrieke wetenschapper is verantwoordelijk voor de creatie van kunstmatige mensen. Hij activeert zijn vervloekte mensenfabriek nog een laatste keer om zijn ultieme creatie en laatste hoop te ontketenen: het prototype van de gevechtsunit SturmFront, de perfecte cyborg ontwikkeld voor oorlog.
Je speelt de rol van Siegfried von Hammerstein, een unieke semi-organische gevechtsunit met maar één doel: elimineren en vernietigen.