Ga op zoek naar aanwijzingen en bewijsmateriaal en vind je vijanden met de verbeterde Detective Mode. Batmans masker en legendarische Bat Computer kunnen plaatsen des misdrijfs digitaal simuleren, waardoor je naar anders haast onzichtbare hints kunt speuren. Laat geen crimineel ontglippen en laat zien hoe Bruce Wayne aan zijn reputie als 's werelds grootste detective is gekomen!
De gevechten zullen zelfs de meest ervaren spelers uitdagen, met een jongere Batman die het opneemt tegen nieuwe vijanden in vloeiende en verbeterde knokpartijen. De slechteriken zijn echter niet de enige met nieuwe bewegingen, want de gemaskerde misdaadbestrijdiger heeft ook een aangevuld repertoire, naast verschillende bekende gadgets die terugkeren. Gebruik de Remote Claw om vijanden aan objecten in de spelwereld - of elkaar - vast te hechten voor stijlvolle aanvallen.
Als schurken als de Joker, Bane en Penguin niet genoeg voor je zijn, kun je je ook verdiepen in Most Wanted-zijmissies, waarin je andere vijanden die iets met de hoofdverhaallijn te maken hebben, op moet sporen. Met gloednieuwe gebieden en bekende Gotham City-locaties om te bezoeken, wordt het heel aantrekkelijk om de straten schoon te houden in Batman: Arkham Origins voor Wii U.