Laat zien wat je waard bent en red de wereld in Mighty No. 9, een retro 2D-platformgame boordevol actie voor de Wii U.
In het jaar 20XX worden er geavanceerde robots gebruikt om de openbare orde te handhaven. Het Battle Colosseum, een arena waar robots tegen elkaar vechten, wordt het toneel voor een ramp met wereldwijde gevolgen. Negen broers en zussen die bekendstaan als de Mighty Numbers, en die roem hebben verworven als de beste vechters van hun generatie, raken besmet met een geheimzinnig computervirus.
De meeste van de Mighty Numbers zijn losgeslagen en tot overmaat van ramp verspreiden ze het virus onder andere robots. Alle hoop van de mensheid rust nu op de schouders van Beck: het enige familielid van de Mighty Numbers dat niet is getroffen door deze cyberaanval.
Hoewel hij jonger en zwakker is dan zijn gemechaniseerde gezinsleden, heeft Beck een belangrijke troef achter de hand. Zijn gebrek aan brute kracht maakt hij namelijk goed doordat hij een andere vorm kan aannemen. Bind de strijd aan met de acht andere Mighty Numbers, waarbij je de volgorde zelf kunt bepalen. Als je een Mighty Number hebt verslagen, krijg je een van zijn of haar eigenschappen waarmee je het weer kunt opnemen tegen de volgende tegenstander.
Dankzij de transformaties van Beck heb je alle krachten en vaardigheden om je een weg te banen door de twaalf levels. In de game kom je kubusvormige robots tegen die Xel worden genoemd. Door die te absorberen kan Beck nieuwe gedaantes met nieuwe vaardigheden aannemen.
Verander in een tank om over stekels heen te rijden, wring je lichaam in allerlei bochten om vijandelijke aanvallen te ontwijken, en verander de ledematen van Beck in krachtige magneten waarmee je vijandelijke wapens kunt wegkapen. Wil je nog meer coole dingen doen? Gebruik dan Xel om door levels heen te racen, val aan met allesvernietigende combo's, en blaas al je vijanden uit beeld met een weergaloze schokgolf.
Stel je krachten op de proef in de uitdagende spelstanden New Game+, Boss Rush en Online Race Battle (voor twee spelers). Daarnaast kun je opklimmen in de internationale ranglijsten. Je kunt bepaalde missies ook samen met een vriend spelen, dankzij de hulp van Becks partner Call, die op haar beurt verschillende krachten kan gebruiken.
Heb jij zin in een retro robotavontuur? Je zult je geen seconde vervelen met dit spectaculaire retro 2D-platformavontuur voor de Wii U!