Wii Fit U
Til je fitnessroutine naar een hoger niveau met Wii Fit U, exclusief voor Wii U. Werk je in het zweet met nieuwe oefeningen die gebruik maken van de Wii U GamePad, het Wii Balance Board, of beide. Sommige oefeningen uit Wii Fit en Wii Fit Plus zijn ook weer present.
De combinatie van Wii Balance Board en Wii U GamePad opent heel nieuwe mogelijkheden om je lichaam te trainen, en Wii Fit U biedt dan ook heel wat nieuwe activiteiten die je op leuke en uitdagende manieren in beweging zetten. In Dessert Course moet je bijvoorbeeld op en van het Wii Balance Board stappen om toetjes te serveren, waarbij je de GamePad als een dienblad vasthoudt. In Core Luge moet je op het Balance Board gaan zitten en je gewicht verplaatsen om langs een ijzig parkoers omlaag te glijden. In Trampoline Target moet je voorzichtig leunen om in het midden van de trampoline te landen. Terwijl je op tv kunt zien hoe hoog je personage springt, verschijnt op het geïntegreerde tweede scherm van de GamePad een handig vogelperspectief dat je helpt de roos te raken.
Oefeningen en activiteiten die gebruik maken van een enkel scherm zijn zonder tv toegankelijk, zodat je ook kunt trainen als de tv in gebruik is. Je kunt het scherm van de GamePad tevens gebruiken voor een Body Test om je vorderingen te bekijken, waarbij je resultaten en gewicht alleen voor jou zichtbaar zijn. Met de camera van de GamePad kun je foto's aan je profiel toevoegen, zodat je je fysieke ontwikkeling nog beter kunt volgen.
Gebruik de Fit Meter om je activiteiten de hele dag bij te houden. Dit draagbare accessoire telt je stappen en registreert veranderingen in je lichaamsbeweging, hoogte en luchtdruk. De Fit Meter kan zelfs raden wat voor oefeningen je buiten Wii Fit U doet! Dankzij de ingebouwde infraroodtechnologie van de Wii U GamePad kun je deze informatie snel en makkelijk toevoegen aan je Wii Fit U-profiel, zodat je fysieke activiteiten gedurende de hele dag in kaart worden gebracht.