Trek je bokshandschoenen aan en stap in de ring, want PUNCH-OUT!! is terug voor een knallende comeback! Het eerste deel verscheen lang geleden voor het Nintendo Entertainment System, in een tijd dat boksers nog 15 rondes moesten vechten. Het nieuwste deel in de serie verschijnt nu voor de Wii, om een heel nieuwe generatie boksers in beweging te krijgen.
De intuïtieve besturing betrekt je meer dan ooit bij de actie in de ring! Je kunt hoeken, uppercuts en Star Punches uitdelen door met de Wii-afstandsbediening en Nunchuk te zwaaien of kantel je de Wii-afstandsbediening voor de klassieke NES-besturing.
Jij bent Little Mac, een eerlijke en ambitieuze knokker uit de Bronx. Aan jou de taak om de bokswereld op zijn kop te zetten door kampioen te worden in de Minor-, Major- en World-circuits. Onderweg zul je in de clinch komen met ervaren boksers als Glass Joe, Von Kaiser en de poeierende King Hippo. Op weg naar de top tref je in totaal 13 kleurrijke vechters, elk met een unieke manier van vechten, en allen vastberaden om je genadeloos tegen het canvas te beuken.
Gelukkig kan Little Mac ook zijn vuisten laten spreken. Gewapend met Wii-afstandsbediening en Nunchuk, kun je diverse stoten uitvoeren door tegelijk een knop in te drukken en een zwaaiende beweging te maken. Houd tijdens een zwaai met de Nunchuk omhoog ingedrukt om met een directe stoot door de verdediging van je tegenstander te breken. Of houd tijdens je slag de C-knop of A-knop ingedrukt om je tegenstander op een Star Punch te trakteren.
Natuurlijk draait het bij boksen niet alleen om je stoten, het is minstens zo belangrijk om de slagen van je tegenstander te ontwijken. In PUNCH-OUT!! moet je je tegenstanders scherp in de gaten houden en hun aanvalspatronen leren herkennen: met een beetje oefening raken ze alleen maar lucht en staan ze open voor een heftige tegenaanval. Als je dat allemaal nogal ingewikkeld vindt klinken, kun je gebruik maken van een handige uitlegstand om de basisbewegingen te oefenen, voordat je de ring in klimt voor het echte werk.
Uiteindelijk zal elke speler net zo lang willen knokken tot hij is gekroond tot de ongeslagen koning van de ring. PUNCH-OUT!! bevat ook een stand voor twee spelers, zodat je samen met een vriend in slopende partijen kunt uitmaken wie zich de beste mag noemen. In elke spelvariant is het de kunst om precies op het juiste moment toe te slaan. Daarmee verdien je namelijk sterren, en die kun je gebruiken om loeiharde poeiers uit te delen! In de stand voor twee spelers kun je met treffers en ontwijkende manoeuvres ook Giga Mac Juice verdienen. Als je genoeg hebt verdiend, verander je in Giga Mac en ben je helemaal klaar om een reeks keiharde mokerslagen op je tegenstander los te laten!
Altijd al eens willen weten hoe lang je overeind blijft in een boksring? Binnenkort kun je het gaan beleven in PUNCH-OUT!! voor de Wii.