In het nieuwe, spannende raceavontuur Diddy Kong Racing gaan Diddy Kong en zijn maten opnieuw een felle strijd op wielen aan in een sterk verbeterde versie van de N64-favoriet. De actie ziet er mooier uit dan ooit tevoren, maar dit spel is meer dan een likje verf gegeven. De onderliggende technologie is totaal vernieuwd om een nieuwe generatie van handheldraceliefhebbers te laten genieten van een verbeterde klassieker.
Diddy Kong Racing DS is meer dan alleen een racegame, door de pakkende Adventure Mode. Er is iets aan de hand in Kong-land: het idyllische Timber's Island wordt onderdrukt door een sluw ruimtezwijn. Diddy en zijn vrienden kunnen de kwaadaardige Wizpig verslaan, maar daar hebben ze wel stalen zenuwen en enorm veel rijvaardigheid voor nodig. Om over dat vliegbrevet nog maar te zwijgen...
Inderdaad: alsof de spanning van door een scherpe bocht slippen in een go-kart nog niet genoeg was, laat Diddy Kong Racing DS je los gaan in nog twee voertuigen. Neem bijvoorbeeld plaats in de cockpit, gesp je riem vast, stijg op in een vliegtuig... grijp die zwevende voorwerpen en vlieg rondjes om je tegenstanders. En wat is er beter gereedschap om waterpartijen te overwinnen dan een razendsnelle hovercraft?
Met al die voertuigen, 24 banen vol verrassingen, 12 speelbare personages en bergen leuke extra's om te ontgrendelen en natuurlijk die ruimtebig is er meer dan genoeg uitdaging om solospelers geboeid te houden. Toch is het nog maar het topje van de ijsberg. Diddy Kong Racing is gemaakt om tegen anderen te spelen. Of dat nu vrienden of anonieme spelers elders in de wereld zijn, het is allemaal mogelijk via een breed aanbod aan meerspeleropties. Via lokaal draadloos in Single- of Multi-Card Play kun je het opnemen tegen tot zeven anderen en via de Nintendo Wi-Fi Connection tegen tot vijf spelers wereldwijd, in de race- en battlestanden.
De meerspelerstand wordt nog leuker doordat je je creatieve kant kunt demonstreren aan een wereldwijd publiek: in Diddy Kong Racing DS kun je nieuwe banen ontwerpen via het touchscreen. Je gebruikt de stylus om de bochten van je dromen te laten nemen en vervolgens zie je hoe je baan voor iedereen tot leven komt. Het is zelfs mogelijk dat spelers het tegen elkaar opnemen na ieder een eigen baan ontworpen te hebben. Dus wie verzint het leukste en uitdagendste parkoers?
Voor wie het ontwerpen van banen naar meer doet smaken, biedt deze game ook andere mogelijkheden om een persoonlijke touch aan te brengen. Individualiteit is belangrijk in Diddy Kong Racing DS. Via het touchscreen kun je een eigen embleem ontwerpen, dus worden het racestrepen of toch iets originelers? Of neem je stem op en gebruik deze als geluidseffect. Wat wil je dat die trage tegenstanders horen als je ze achterlaat in een dikke stofwolk? Haal de kunstenaar in je boven en geef uiting aan je creativiteit!
Zij die het spel nog niet kennen, krijgen het erg naar hun zin als ze de hogesnelheidswereld van Diddy Kong leren kennen. Fans van het origineel zullen het geweldig vinden om oude favorieten te herontdekken en verborgen klassieke standen te ontgrendelen. De go-kart, het hovercraft en het vliegtuig staan op je te wachten!