Phoenix Wright maakt zijn comeback in de rechtszaal en zal zijn tanden zetten in vier gloednieuwe zaken die heel wat onheilspellender zijn dan voorheen maar wel net zo maf!
Voor spelers die Phoenix' eerdere optredens in de rechtszaal hebben gemist, zul we even kort samenvatten hoe de game in elkaar zit. Door in de huid te kruipen van Phoenix Wright zal de speler de spanning en sensatie beleven van het bestaan als advocaat. Het lijkt alsof deze strafpleiter als magneet fungeert voor de bijzonder hopeloze zaken en het is vervolgens aan hem om de plaats van de misdaad te onderzoeken, met getuigen te praten en bewijzen te verzamelen om zo de waarheid aan het licht te brengen en zijn cliënt in de rechtszaal vrij te pleiten.