Door de systeemupdate komt ook een gratis internetbrowser beschikbaar die 3D-beelden toont op sites die specifiek zijn ontworpen om 3D-beelden te laten zien. De browser kan ook tijdens een spel worden gebruikt. Spelers kunnen op de HOME-knop drukken om hun Nintendo 3DS-spel te onderbreken en naar de browser te gaan. Na het gebruik van de browser kan het spel weer worden voortgezet vanaf het punt waar het was onderbroken. Spelers kunnen de browser ook gebruiken om 3D-afbeeldingen te downloaden van het internet of foto's te uploaden die ze hebben gemaakt met de camera's van de Nintendo 3DS.
Door de systeemupdate krijgen gebruikers tevens de mogelijkheid om SpotPass-content te ontvangen van bepaalde openbare WiFi-hotspots in Europa. In de nabije toekomst kunnen gebruikers ook een gratis toepassing downloaden waarmee ze speciaal geselecteerde filmpjes kunnen bekijken die automatisch worden ontvangen via de SpotPass-functie, inclusief 3D-filmtrailers, comedyfragmenten en muziekvideo's.
Om de aanbevolen systeemupdate uit te voren, moeten Nintendo 3DS-gebruikers in het hoofdmenu kiezen voor Systeeminstellingen, dan voor Algemene instellingen, en dan naar rechts scrollen om te kiezen voor Systeemupdate.