Sonic komt in actie met nieuwe moves, nieuwe Colour Powers en zes levensgevaarlijke nieuwe tegenstanders, in het exclusief voor de Wii U en Nintendo 3DS ontwikkelde Sonic Lost World. We zaten aan tafel met SEGA's Global Sonic Brand Director, David Corless, om te praten over het nieuwe avontuur van de egel.
Nintendo of Europe: Kun je jezelf eerst even voorstellen, en onze lezers wat vertellen over jouw werk aan Sonic?
David Corless: Ik ben David Corless en ik ben de Global Sonic Brand Director. Ik werk nauw samen met het Sonic-team in Japan, dat de spellen ontwikkelt, en gezamenlijk creëren we het soort spellen dat we willen maken. Dus ik help bij de algemene planning van Sonics toekomst, zoals welke spellen we gaan maken en wanneer we ze moeten uitbrengen, en ik kijk wie de Sonic-spellen kopen, zodat we ons publiek goed begrijpen. Op het gebied van marketing verzorgen mijn team en ik de creatie van de speltrailers, het ontwerp van de verpakking, websites en televisiereclames, en nog veel meer. Het is dus een gevarieerde baan!
NoE: We zijn hier om te praten over Sonic Lost World voor de Wii U en Nintendo 3DS. Kun je ons in het kort wat vertellen over de spellen en het verhaal?
DC: allereerst is het een briljant spel – het is een van de beste Sonic-spellen waar ik aan heb gewerkt.
In het verhaal neemt Sonic het op tegen een nieuwe vijand, de Deadly Six. In eerste instantie werkten de Deadly Six voor Dr. Eggman, maar ze besluiten alleen verder te gaan en de wereld zelfstandig te veroveren. Hierdoor moet Sonic samenwerken met Dr. Eggman, om met zijn nieuwe acties en moves de nieuwe dreiging het hoofd te bieden.
We hebben voor dit spel een heleboel nieuwe dingen bedacht, maar we hebben ook geput uit eerdere titels. De levels zijn nieuw, maar sommige aspecten zijn herkenbaar voor de fans, net als de ontwerpen van de vijanden, met uitzondering van de Deadly Six.
Ook de Colour Powers worden opnieuw geïntroduceerd, met nieuwe krachten als Eagle en Asteroid, en bekende favorieten als Drill en Laser. Sonic kan met zijn acties gebruikmaken van wat wij noemen het parkoerssysteem, dus hij kan langs de muren rennen, richels vastpakken, enzovoort. Dit maakt het spel veel vloeiender en leuker om te spelen. En de Spin Dash is terug, een klassieke actie.
Het team introduceert voor het eerst verschillende snelheden, zodat je wat preciezer kunt bewegen – heel belangrijk in een platformspel, maar je kunt nog steeds gebruikmaken van die magische Sonic-snelheid als het nodig is.
Zowel de Wii U- als de Nintendo 3DS-versie beschikken over hun eigen unieke kenmerken, en er is zelfs een speciale Deadly Six-editie van het spel, waarin je op nieuwe manieren tegen de Deadly Six kunt strijden. Er is dus veel om over te praten! We hopen dat de trouwe fans de kleine details zullen zien en op prijs zullen stellen. Nieuwe spelers zullen het simpelweg zien als een buitengewoon spannend nieuw spel.
NoE: Dus in het verhaal nemen Sonic en Dr. Eggman het gezamenlijk op tegen de Deadly Six?