Als je team op bepaalde vlakken nog wat tekortkomt, kun je je elftal tegen een Focused Training Team laten spelen voor een heel gerichte training! Of nou je verdediging de zwakke schakel is, je keeper twee linkerhanden heeft of je spitsen niet erg doelgericht zijn: voor elk probleem is er een Focused Training Team. Neem het op tegen deze teams voor trainingskaarten waarmee je speciale combo's kunt maken, en die je kunt inzetten waar dat het hardst nodig is!
Neem het op tegen deze vreemde en leuke Challenge Teams om een geheel nieuwe kant van voetbal te ervaren! Bovendien verdien je tijdens wedstrijden tegen deze teams ook gewoon trainingskaarten!
Als je hoog wilt eindigen in onze aankomende toernooien, kun je wel wat hulp gebruiken! De Welcome Cup vindt plaats van 16 mei 2014 15:00 uur tot 1 juni 2014 23:59 uur. Een paar weken later kun je meedoen aan de International Cup, die plaatsvindt van 20 juni 2014 15:00 uur tot 6 juli 2014 23:59 uur.
Bezoek de officiële website voor Nintendo Pocket Football Club voor alle informatie over toernooien en het schema voor SpotPass-teams. Hier vind je ook heel veel nieuwe informatie zoals handige tips om je op weg te helpen en nieuwe trailers. Ook kun je je statistieken bijhouden, onderzoek doen naar je rivalen en zien hoe jouw team zich verhoudt tot de rest van Europa op de Nintendo Pocket Football Club-statistiekenpagina!