6 augustus 2014 – Voor het eerst krijgt Nintendo’s Mario Kart-serie extra pk's uit de echte racewereld. Via een software-update op 27 augustus krijgt Mario Kart 8 voor de Wii U diverse toevoegingen, waaronder de mogelijkheid om gratis drie auto's van Mercedes-Benz te downloaden en daar in de game mee te racen. Het gaat om de moderne Mercedes-Benz GLA, de 300 SL Roadster uit de jaren vijftig en de legendarische Silver Arrow uit de jaren dertig.
Tussen 27 augustus en 23 september organiseren Nintendo en Mercedes-Benz online een wereldwijd toernooi: de Mercedes-beker. Alles wat deelnemers nodig hebben is een Wii U-systeem, Mario Kart 8, een breedband-internetverbinding en de Mercedes-Benz-karts. Je kunt deelnemen aan de Mercedes-beker via het toernooimenu in de game.