De Nintendo 2DS ROOD TRANSPARANT en Nintendo 2DS BLAUW TRANSPARANT komen uit op 7 november
23 september 2014 – Nu de spanning stijgt voor de release van Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire op 28 november, maakt Nintendo vandaag bekend dat er nieuwe designs op komst zijn voor de Nintendo 2DS.
Op 7 november verschijnen zowel de Nintendo 2DS ROOD TRANSPARANT als de Nintendo 2DS BLAUW TRANSPARANT in Europa, waarmee de vertrouwde hardware in nieuwe, opvallende vormen beschikbaar komt. Behalve de zijkanten zijn beide designs transparant, waardoor het binnenwerk van het systeem vanaf de voor- en achterkant zichtbaar is.
Volgend op de aankondiging van de Special Demo Version van Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire, maakt Nintendo Benelux vandaag ook bekend hoe deze Special Demo Version vanaf 15 oktober in de Benelux wordt gedistribueerd.
De Special Demo Version van Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire bevat functies die spelers nergens anders kunnen ervaren. In de loop van dit avontuur is de kans groot dat spelers een bekende Pokémon ontmoeten die via Mega Evolve naar een sterkere vorm kan veranderen. De Mega–evolutie van deze Pokémon kan later worden overgezet naar de volledige spellen Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire, net als de voorwerpen die spelers in het avontuur van de Special Demo Version hebben verzameld. Binnenkort wordt bekendgemaakt hoe dit overzetten van de demoversie naar de volledige versie precies in zijn werk gaat.