7 april 2015 – In Japan ging YO-KAI WATCH voor de Nintendo 3DS al miljoenen keren over de toonbank en werd het een waar cultuurfenomeen. En binnenkort komt YO-KAI WATCH ook naar Europa! Deze role-playing game is ontwikkeld door LEVEL-5 en wordt uitgegeven door Nintendo. Het verhaal draait om een jongen die een speciaal horloge krijgt waarmee hij vriendschap kan sluiten met ondeugende Yo-Kai*, die hij later kan gebruiken in gevechten tegen andere Yo-Kai. Met de hulp van bevriende Yo-Kai kunnen spelers hindernissen overwinnen en andere personages helpen hun alledaagse problemen op te lossen. De wonderlijke Yo-Kai hebben allerlei verschijningsvormen, sommige lijken bijvoorbeeld op mythische wezens of zelfs levenloze objecten.
Na de Japanse lancering van dit Nintendo 3DS-spel, werd de game warm ontvangen door zowel spelers als vakpers, en inmiddels is het een miljoenenhit. Ondersteund door strips en tekenfilms werd YO-KAI WATCH een fenomeen met een grote bekendheid en populariteit onder kinderen.