Nintendo Digital Event
Ook dit keer kondigt Nintendo het belangrijkste nieuws aan via een online uitzending. Het Nintendo Digital Event begint op dinsdag 16 juni om 18:00 uur. Kijkers over de hele wereld krijgen dan uitvoerige informatie over de verschillende games en belevingen die Nintendo voor zijn systemen ontwikkelt. Binnenkort wordt bekendgemaakt hoe Europese fans het Nintendo Digital Event kunnen volgen.
Nintendo of America organiseert kwalificatietoernooien voor de Nintendo World Championships, die voor het laatst in 1990 zijn gehouden. Op 14 juni treffen de winnaars van regionale competities uit de hele VS en deelnemers op uitnodiging van Nintendo of America elkaar in het NOKIA Theatre L.A. LIVE in Los Angeles, voor een Nintendo-gametoernooi, dat uit meerdere rondes bestaat. Uiteindelijk krijgt één speler de titel Nintendo World Champion van 2015. Fans in Los Angeles kunnen het toernooi bijwonen, terwijl anderen in Europa thuis online mee kunnen kijken.
Houd de sociale media en websites van Nintendo in de gaten, want binnenkort wordt er meer informatie vrijgegeven over de evenementen van Nintendo tijdens de E3!