22 oktober 2015Mario Tennis: Ultra Smash verschijnt op 20 november in Europa, exclusief voor de Wii U, en biedt gloednieuwe mogelijkheden op de tennisbaan, inclusief de mogelijkheid om samen te spelen met amiibo.* Compatibele amiibo-figuurtjes kunnen als je partner spelen in online dubbelspel, of aan je zijde strijden tegen de ijzersterke computergestuurde tegenstanders van het offline Knock-outtoernooi. Hoe meer wedstrijden je amiibo speelt, hoe meer ervaring dit figuurtje verdient, waardoor de eigenschappen van deze teamgenoot steeds verder verbeteren.
Naast terugkerende personages als Luigi, Waluigi en Boo, verschijnen dit keer ook nieuwe gezichten, zoals dat van Rosalina, op de wonderlijke tennisbanen van het Paddenstoelenrijk. Naast standaardslagen als topspins, lobs en slices, kunnen personages nu ook de ultrasmash gebruiken om hoog op te springen en de bal met vernietigende kracht omlaag te slaan. Wanneer een speler de juiste slag maakt terwijl hij in een van de gekleurde gelukszones staat die af en toe verschijnen, volgt een snoeiharde rechte slag of verrassende slice om de speler aan de andere kant van het net mee te verrassen.
Er zijn diverse spelvarianten waarin twee tot vier spelers samen een spannend potje tennis spelen, gebruikmakend van diverse controllers, inclusief de Wii U GamePad, Wii-afstandsbediening, Wii U-controller Pro en Traditionele Controller Pro. Dankzij een ruime keuze aan camerahoeken, hoeft niemand meer aan te komen met het excuus dat ze de bal niet goed konden zien. De tv en het GamePad-scherm kunnen beide zelfs een ander deel van de baan tonen, zodat elke speler een perfect zicht op de actie heeft.