27 april 2016 – Nintendo heeft bij de presentatie van de jaarcijfers over het afgelopen fiscale jaar, dat liep tot en met 31 maart, een aantal updates gedeeld, waaronder de eerste informatie over Nintendo’s volgende videogamesysteem, dat de codenaam NX draagt.
“Tegelijk met het presenteren van de jaarcijfers kijken we vooruit naar de boeiende periode die voor ons ligt, met verdere groei in onze mobiele handel, nieuwe producten voor onze eigen videogamesystemen en onze voortdurende inspanningen om meer gebruikers in contact te laten komen met onze intellectuele eigendommen,” aldus Nintendo-president Tatsumi Kimishima.