CI16_StarFoxZeroTheBattleBegins_01.jpg
Hallo allemaal! We hopen dat je de onlangs verschenen korte tekenfilm Star Fox Zero: The Battle Begins hebt gezien! Deze tekenfilm kwam voort uit een samenwerking tussen Production I.G. (die betrokken waren bij diverse populaire tekenfilms, zoals Attack on Titan), WIT STUDIO, en Nintendo’s eigen Star Fox-ontwikkelteam.
In dit artikel leggen we uit hoe deze tekenfilm is gemaakt, en hoe we het Star Fox-team van Fox McCloud tot leven brachten, zowel binnen als buiten de cockpit.
Bij animaties denk je waarschijnlijk aan een reeks beeldjes die stuk voor stuk getekend zijn, en vervolgens snel achter elkaar verschijnen om bewegingen te suggereren. Maar in deze tekenfilm zijn Fox en de andere hoofdrolspelers geanimeerd met behulp van 3D-CG (3D Computer Graphics) om hun bewegingen realistischer te laten ogen.
Dit zijn de originele modellen die we gebruikten, en je ziet dat ze heel erg als 3D-CG-modellen ogen! Daarom hebben we wat dingen aangepast, zoals de oppervlaktetexturen en belichting. Daardoor sluiten ze mooi aan op de 2D-omgevingen, ook al zijn het 3D-modellen.
Zo zagen ze eruit na de aanpassingen. Hopelijk vind jij ook dat ze zo meer op tekenfilmfiguren lijken. Op een vergelijkbare manier hebben we de CG-modellen van de voertuigen aangepast, zoals de Arwings en Great Fox, om ze hetzelfde tekenfilmuiterlijk te geven als de personages.
Het mooie van de CG-modellen voor de voertuigen was, dat we zowel de voertuigen als de camera vrij konden bewegen in een 3D-ruimte. Zo konden we de spannende luchtgevechten tussen de Arwings en vijandelijke schepen opnemen.
De tekenfilm toont ook het alledaagse leven van Fox en zijn team, wanneer ze relaxen aan boord van de Great Fox. In Star Fox Zero krijg je het binnenste van de Great Fox nooit te zien, daarom leek het ons leuk om deze leefruimte in de tekenfilm te tonen.
We hebben ook wat kleine details toegevoegd om de karakters van de personages beter uit te laten komen. Een voorbeeld hiervan is het geliefde geluksobject van Peppy - het oudste lid van het Star Fox-team.
Star Fox Zero: The Battle Begins is verkrijgbaar in zes talen (Engels, Frans, Italiaans, Duits, Spaans en Japans) zodat fans over de hele wereld ervan kunnen genieten. Het script is oorspronkelijk in het Japans geschreven, en vervolgens vertaald op basis van de karakters van de personages, door dezelfde localisatieteams die aan de game werkten.
Hieronder zie je de zes verschillende talen. Het is heel interessant om Fox en zijn team in zoveel verschillende talen te horen spreken!
Star Fox Zero: The Battle Begins is gemaakt als metgezel van Star Fox Zero op de Wii U. Het verhaal hangt samen met de strijd op Corneria, het eerste level in de game. Als je de tekenfilm hebt gezien, zul je nog meer genieten van de game. Het gevecht met het vijandelijke schip Androsa, tegen het eind van de tekenfilm, kan je ook helpen dat gevecht in de game te halen. We hopen dat heel veel mensen van de tekenfilm zullen genieten!