De wereld van Ever Oasis: deel 2
Ik heb een geweldige vakantie gehad tijdens Golden Week2… terwijl ik thuis zat. We hadden net een deel van de ontwikkeling afgerond, en ik had geen zin in grote menigtes of veel verkeer, dus ik ben gewoon lekker thuis gaan ontspannen en heb gespeeld met mijn honden.
2. Golden Week: een week van jaarlijkse feestdagen in Japan die van 29 april tot 6 mei loopt.
In het eerste deel van deze reeks had ik het over de personages in Ever Oasis. Vandaag wil ik in deel 2 vertellen hoe de wereld van Vistrahda is gemaakt.
…enzovoorts. Ik schets een kaart van de wereld waarbij ik rekening houd met verschillende perspectieven en probeer uit te vogelen hoe alles in elkaar past.
Sommige mensen zullen misschien vragen of het echt nodig is om alles meteen zo nauwkeurig uit te werken, maar er komen allerlei soorten spelmechanismen voor in de game die niet zichtbaar zijn voor de speler.
Als de wereld goed doordacht is, is die aandacht op subtiele manieren te zien in toevallige gesprekken, of in voorwerpen die de speler tijdens de game verzamelt. Als de speler die informatie geleidelijk tegenkomt, kan hij een plaatje vormen van een grotere, uitgebreidere wereld. Dat vind ik erg belangrijk.
We proberen ervoor te zorgen dat de personages niet de hele setting uitleggen. We hopen dat spelers van de game kunnen genieten terwijl ze langzaam een beeld krijgen van de wereld en de geschiedenis door middel van kleine beetjes verstrooide informatie.
Toen de setting van de game eenmaal was bepaald, schakelden we een team van tekenaars in en maakten we een heleboel concepttekeningen om onze visie kracht bij te zetten. Vistrahda is een woestijnwereld, maar naast de gebieden met bruin zand, wit zand en grotten, zijn er nog allerlei andere landschappen met hun eigen charme.
Vistrahda was niet altijd een woestijn. Lang geleden was het een weelderig, groen land vol oasen. In de loop der jaren werd het bedolven onder het zand, en nu zijn er slechts nog sporen over van de oude wereld. De grote kruik in de afbeelding linksboven is een overblijfsel uit die tijd.