Tijdens Nintendo Treehouse Live op de E3 2017 verscheen de vermaarde inktvisonderzoeker Hisashi Nogami op het podium met nieuws over Salmon Run, de gloednieuwe coöperatieve stand in Splatoon 2, de game die op 21 juli uitkomt voor de Nintendo Switch! Bekijk hieronder de volledige videopresentatie. (Alleen in het Engels)
In deze stand strijd je samen met een tot drie andere spelers tegen golven aanvallende Salmonieten. Deze wezens kunnen niet alleen in het water zwemmen maar zich ook over land verplaatsen! In het water verzamelen ze grondstoffen voor hun volk, waarbij ze soms op het grondgebied van de Inklings belanden. Om ze te verdrijven heeft de mysterieuze corporatie Beer & Co de Inklings te hulp geroepen.
Verslagen Salmonietenbazen laten gouden eieren achter. Om een missie te halen moet je binnen de tijd een bepaald aantal van deze eieren verzamelen. Gouden eieren zijn in de Inkling-wereld een soort brandstof: als je ze terugbrengt naar Grizzco krijg je beloningen die je kunt gebruiken in de andere multiplayerstanden. Klinkt als een gouden handel, toch?
Er zijn veel verschillende Salmonietenbazen, en elk van hen is gevoelig voor een bepaald wapen of bepaalde strategie. Spelers kunnen op basis daarvan afspreken wie er op af gaat en wie dekking geeft.
De online-versie* van Salmon Run draait om speciale evenementen. Wanneer de Salmonieten aanvallen, moet jij ze afweren met de Inklings. Je kunt Salmon Run ook lokaal** met vrienden spelen, waar en wanneer je maar wilt!
Het Nintendo Treehouse-team speelde Salmon Run in de lokale multiplayerstand en voerde de moeilijkheidsgraad uiteindelijk op tot 80 procent. Welk niveau je ook kiest, elke keer dat je een level haalt wordt het met vijf procent verhoogd. Je kunt vanaf 100 procent bijvoorbeeld in stapjes van vijf blijven stijgen tot je 200 procent hebt bereikt. Dat is echt extreem moeilijk! Zelfs de beste onderzoekers hier bij het Laboratorium voor Inktvisonderzoek hebben het zwaar op deze niveaus, dus let goed op!
De strijd tegen de Salmonieten kan beginnen op 21 juli, want dan wordt Splatoon 2 uitgebracht, exclusief voor de Nintendo Switch.
Meer informatie over deze komende game vind je op Splatoon 2-website. Volg de Facebook-pagina van Splatoon voor meer updates van ons!