Het Laboratorium voor Inktvisonderzoek is in rep en roer sinds we erachter zijn gekomen dat Callie op mysterieuze wijze is verdwenen. Alle hoop is nog niet verloren! Je kunt jezelf aansluiten bij de zoektocht naar deze Squid Sister zodra Splatoon 2 op 21 juli uitkomt, exclusief voor de Nintendo Switch.
Zonder dat de inwoners van Inkopolis het weten, woedt de strijd tegen de Octarianen nog altijd voort. Het is jouw taak om op onderzoek uit te gaan in Octocanyon, de geheime ondergrondse wereld van de Octarianen. Je staat er echter niet alleen voor, want Callie's boezemvriendin Marie heeft de Octarianen scherp in het oog gehouden terwijl Kaptein Kraak afwezig was. Waar hangt die oude zeebonk eigenlijk uit? We zijn erg onder de indruk doordat Marie haar drukke agenda weet te combineren met deze immense verantwoordelijkheid.
In de loop van de verhaalstand zal Krabbert, tevens bekend als Sheldon, je voorzien van allerlei wapens in zijn winkel Armada. Maar voor niks komt de zon op! Krabbert heeft een neus voor zaken. Je doet hem een plezier door zijn nieuwe wapens uit te testen in de strijd tegen de Octarianen. In ruil daarvoor mag je zijn wapens uit de verhaalstand gebruiken in de spelstand Grondoorlog. Het is heus geen kwaaie jongen, die Krabbert.
In de loop van de verhaalstand kom je allerlei bizarre apparaten tegen. Deze surfrail, bijvoorbeeld. Hiermee kun je met duizelingwekkende snelheden grote afstanden afleggen. Als je springt terwijl je de surfrail gebruikt, kun je jezelf de lucht in slingeren. Laat je coolste moves zien terwijl je door de levels heen suist!
Ten slotte nemen we rolonium onder de loep. Als deze substantie wordt geraakt, rolt hij weg en verplettert hij alles en iedereen op zijn pad. Ook Octarianen. Als je de onderkant van een stuk rolonium raakt, kun je het de lucht in schieten. Sommige Octarianen gebruiken rolonium ook om je aan te vallen, maar met een beetje mazzel kun je ze met gelijke munt terugbetalen.
We zijn erg benieuwd hoe dit verhaal verder gaat. Als je wilt weten hoe het allemaal begon, lees dan De Wereld van de Squid Sisters.
Splatoon 2 komt op 21 juli uit voor de Nintendo Switch. Op onze officiële spelpagina voor Splatoon 2 vind je meer informatie over onder meer nieuwe levels en wapens. Daarnaast presenteren we onze nieuwste bevindingen altijd op de officiële Facebook-pagina voor Splatoon!