SQ_3DS_MarioAndLuigiSuperstarSagaPlusBowsersMinions_nlNL.jpg
14 juni 2017 – Op de E3 in Los Angeles heeft Nintendo onder andere een remake aangekondigd van een klassieke Mario & Luigi-game. Ook werd het winnende team gekroond van de 2017 Splatoon 2 World Inkling Invitational.
Na een show vol nieuwe aankondigingen werd tijdens Nintendo Treehouse: Live at E3 gameplay vol diepgang getoond van diverse games voor zowel de Nintendo Switch als de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Tijdens de uitzending maakte Nintendo bekend dat er een nieuwe versie van de eerste game in de Mario & Luigi-serie in ontwikkeling is voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowsers onderdanen levert alle geweldige gameplay en dialogen van het origineel voor de Game Boy Advance, evenals makkelijke stand voor jongere of onervaren spelers.
De game bevat een aanvullend verhaalperspectief genaamd Minion Quest: The Search for Bowser, waarin het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Bowsers onderdanen, geleid door Captain Goomba. Daarnaast heeft Nintendo twee nieuwe amiibo-figuurtjes aangekondigd: Goomba en Koopa Troopa. De nieuwe amiibo en de reeds verschenen amiibo van Boo zijn compatibel met de game. De amiibo en de game zijn apart verkrijgbaar vanaf 6 oktober.
Nintendo eindigde de dag met een spetterende, internationaal getinte competitie. Deelnemers uit diverse continenten streden om de wereldtitel in de 2017 Splatoon 2 World Inkling Invitational. Na een zinderende finale werd het Amerikaanse team Deadbeat gehuldigd als nieuwe wereldkampioen. Het team won van de Japanse kampioenen Dynameu met een overtuigende eindstand van 4 – 1. Het Europese team Rising Moon werd eerder in de eliminatieronde al uitgeschakeld.
De teams van vier streden tijdens de finaleronde in de spelstand Profgevecht. Uiteindelijk zegevierde het Amerikaanse Deadbeat, wiens naam in een speciale Splatoon 2-trofee werd gegraveerd.
Super Mario Odyssey: leden van Nintendo Treehouse toonden live gameplay van een exclusief gebied dat niet beschikbaar is in de demo op de beursvloer. Ze onthulden nieuwe spelmogelijkheden, nieuwe doelwitten om in te veranderen, en nieuwe manieren om de omgeving in je voordeel te gebruiken. Dit weelderige, houten koninkrijk bevatte enkele van de vele verrassingen die spelers wachten wanneer Super Mario Odyssey op 27 oktober wordt uitgebracht voor de Nintendo Switch.
Nintendo Treehouse: Live at E3 keert vandaag terug om 19:00 uur Nederlandse tijd. Tijdens deze uitzending kunnen kijkers genieten van live-gameplay, spannende gamedetails, commentaar van ontwikkelaars en twee competities. De Pokkén Tournament DX Invitational begint om 19:30 uur, terwijl de 2017 ARMS Open Invitational is gepland voor 00:30 uur op donderdag 14 juni.
Je kunt alle competities en alle activiteiten van Nintendo Treehouse: Live at E3 volgen op onze E3 2017-site of via de Twitch-kanalen van Nintendo.