Ben je klaar voor een onvergetelijke reis naar Elysium? Xenoblade Chronicles 2, het grote nieuwe avontuur voor de Nintendo Switch, komt uit op 1 december. Maar voordat we je meenemen naar de wereld van Alrest, kun je hier meer te weten komen over het ontstaan van het verhaal. Scenarioschrijver Yuichiro Takeda neemt je mee in zijn belevenis en praat ook even over een van zijn favoriete scenario's.
Hallo iedereen. Leuk om jullie te ontmoeten! Of misschien moet ik zeggen: dank je wel voor jullie enorme steun!
Ik ben Yuichiro Takeda. Ik heb als scenarioschrijver gewerkt voor Xenoblade Chronicles en Xenoblade Chronicles X, en heb nu hetzelfde gedaan voor Xenoblade Chronicles 2.
Als ik Xenoblade Chronicles zou moeten voorstellen vanuit mijn standpunt in het scenarioteam, dan zou ik zeggen dat het unieke gevoel dat director Tetsuya Takahashi in dit verhaal creëerde het meest opvalt.
Voor het script leverde director Takahashi een plot dat je vanaf het eerste moment al omver blaast. Het werk werd opgesplitst tussen Kazuhodo Hyodo en mezelf. Hij schreef de hoofdstukken met een even nummer, ik schreef die met een oneven nummer.
Op hetzelfde moment schreef Takahashi het hele verhaal. Daarna zijn we met ons drieën samengekomen om onze scripts langs elkaar te leggen. Het script is opgebouwd door verschillen af te wegen die voortkwamen door onze unieke persoonlijkheden, en zijn daarna verbeterd en aangevuld door Takahashi. Deze techniek wordt ook vaak bij films toegepast.
Ik denk dat het verhaal van deze game de ultieme ervaring zal zijn voor fans van Takahashi. Maar dat wil niet zeggen dat ik de kantjes er vanaf gelopen heb. Tijdens het schrijven was het dankzij Masatsugu Saito mogelijk om een compleet ondergedompeld te worden in de wereld van Alrest. Hij ontwierp namelijk keer op keer nóg interessantere personages.
Mijn persoonlijke favoriet van dit verhaal is het vierde hoofdstuk, en gaat over Tora en Poppi. Ik hou van robots en vind dat dit verhaal mijn passie voor de Nopon echt weerspiegelt. Ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten.