Toen de Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System vorig jaar werd uitgebracht, wilden veel mensen (waaronder ikzelf) graag een Super NES-versie zien. En hier is ie dan: de Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System!
Gamers moesten zeven jaar wachten van de release van het Nintendo Entertainment System in 1986 tot de release van het Super Nintendo Entertainment System in 1992. Dit keer is er slechts een wachttijd van één jaar. Wat gaat de vooruitgang toch snel tegenwoordig!
Dit keer interview ik ontwikkelaars van Super NES-games. Mijn eerste onderwerpen zijn de 3D schietgames Star Fox en Star Fox 2. Die laatste heeft nogal een mythische status gekregen omdat hij nooit is uitgebracht.
In deze leuke digitale handleiding zie je wat er allemaal te vinden is in Star Fox 2, dus neem zeker een kijkje.
En dan nu mijn interview met Shigeru Miyamoto, Takaya Imamura en Tsuyoshi Watanabe, die betrokken waren bij de ontwikkeling van deze twee games.
Miyamoto-san, kun je ons even uitleggen welke rol je hebt gespeeld in de ontwikkeling van de originele Star Fox-game?
Wij drieën hebben al aan de Star Fox-reeks gewerkt sinds de eerste game. Ik was game designer en producer, Imamura nam de graphics voor zijn rekening, afgezien van de polygonen en het personageontwerp, en Watanabe had voornamelijk de leiding over de polygonenvormgeving.
Imamura-san, voor Star Fox waren jullie betrokken bij de ontwikkeling van games als F-ZERO1, dat tegelijk werd uitgebracht met de Super NES.
1. F-ZERO: een racegame die zich afspeelt in de nabije toekomst en inbegrepen is in Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System. De game is oorspronkelijk uitgebracht in Japan in november 1990, en in Europa in 1992.
Ik ontwierp de achtergronden voor The Legend of Zelda: A Link to the Past.2 Een meer ervaren ontwikkelaar heeft de Light World uitgewerkt, maar ik had de leiding over de achtergronden van de Dark World.