De winnaars van het Europese Splatoon-kampioenschap zijn bekend!
Na een jaar vol spetterende prestaties op het hoogste niveau van Europa kwamen de nationale kampioenen en topteams van Splatoon 2 het afgelopen weekend in Zwitserland samen voor het finaletoernooi van het Europese Splatoon-kampioenschap. Het team dat na deze twee dagen is gekroond tot het beste team van Europa, is Gucci Gang uit Duitsland!
Ze zullen in juni naar Los Angeles reizen om Europa te vertegenwoordigen op het Splatoon 2 World Championship. Tijdens dit kampioenschap, dat onderdeel uitmaakt van Nintendo's programma voor de E3 van 2018, zullen ze het opnemen tegen topteams uit de Verenigde Staten en Canada, Australië en Nieuw-Zeeland, en Japan.
Met hun Nintendo Switch in hun bagage kwamen de Europese teams aan op Polymanga in de Zwitserse stad Montreux voor een weekend vol gevechten. In de video hieronder kun je zien hoe de finale verlopen is.
Om op de hoogte te blijven van alle Splatoon-nieuwtjes kun je je aansluiten bij de Facebookgroep van Splatoon!