Monolith Soft Executive Director Tetsuya Takahashi heeft informatie met ons gedeeld over een extra verhaal dat naar Xenoblade Chronicles 2 op de Nintendo Switch komt.
Hallo, en bedankt voor het geduld. Dit is de officiële aankondiging van Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country, een extra verhaallijn voor Xenoblade Chronicles 2.
Het is allemaal drie jaar geleden begonnen. Torna - The Golden Country was deel van ons originele prototype voor de hoofdgame. Of beter gezegd: je zou kunnen stellen dat het een van de potentiële kandidaten voor het verhaal was die in ons prototype zaten.
Het is nu zeven jaar geleden dat Xenoblade Chronicles is uitgebracht. We hebben sindsdien vrij veel kennis opgebouwd over het ontwikkelen en ons procesmanagement is ook flink verbeterd. Nu weten we veel beter hoe we een balans kunnen krijgen in de grootte van een game, de moeilijkheidsgraad en de hoeveelheid tekst.
We hebben naar meerdere factoren gekeken en we zijn toen tot de conclusie gekomen dat het toevoegen van Torna - The Golden Country aan de hoofdgame niet strookte met het budget en de tijd die we hadden gereserveerd voor Xenoblade Chronicles 2.
We hadden het prototype nog aan niemand laten zien en besloten snel om deze content niet toe te voegen, maar juist alleen dat toe te voegen wat nodig was voor de hoofdgame. Dat is uiteindelijk Xenoblade Chronicles 2 geworden.
Een behoorlijke tijd bleef Torna - The Golden Country vervolgens onaangeraakt op m'n harde schijf staan, maar toen we besloten om een nieuwe verhaallijn toe te voegen met de Expansion Pass, wist ik dat we Torna - The Golden Country nieuw leven in moesten blazen.
Het verhaal van Torna - The Golden Country bevat niet alleen het verleden van hoofdpersonages uit de hoofdgame, zoals Jin, Mythra, Malos en Praetor Amalthus, maar schijnt ook een licht op personages als Lora en Addam, die een belangrijke rol spelen in Xenoblade Chronicles 2.
Ah, en je weet dat het hoofdverhaal in Xenoblade Chronicles 2 het verhaal van Rex en Pyra (Mythra) is, maar Torna - The Golden Country volgt enkele andere hoofdpersonages: Jin en Lora.
Je ziet wat er in het verleden van Jin is gebeurd, wat voor persoon Lora was, en zelfs wat de relatie was tussen Addam en Mythra.
(De generieke modellen die worden gebruikt voor sommige bijpersonages in flashbacks in de hoofdgame worden vervangen door exclusieve modellen.)