10 juli 2019 – Nintendo presenteert de Nintendo Switch Lite, een spelsysteem dat speciaal is ontworpen om Nintendo Switch-games in de handheldstijl te spelen. De Nintendo Switch Lite wordt op 20 september uitgebracht en zal in drie verschillende kleuren leverbaar zijn: geel, grijs en turkoois. Daarnaast zal er een etui en beschermfolie voor de Nintendo Switch Lite verkrijgbaar zijn. Bekijk de onderstaande video om een eerste glimp op te vangen van de Nintendo Switch Lite.
Het vlaggenschipmodel van de Nintendo Switch-familie werd in maart 2017 op de markt gebracht en is te gebruiken in drie verschillende speelstijlen. Zo kun je in de tv-stijl spelen door het systeem in een Nintendo Switch-houder te plaatsen, kun je in de tafelstijl met of tegen andere spelers spelen door Joy-Con-controllers te delen en kun je in de handheldstijl spelen. Het spelsysteem wordt geleverd met twee grijze Joy-Con-controllers of met een neonrode en een neonblauwe Joy-Con-controller.
Bij de Nintendo Switch Lite is de besturing volledig in het apparaat geïntegreerd. Ook is hij compacter dan het vlaggenschipmodel. Bovendien heeft de Nintendo Switch Lite geen standaard en omdat het apparaat speciaal is ontwikkeld als handheldsysteem, kun je het niet aansluiten op een televisie. Daarom wordt het systeem zonder houder of HDMI-kabel geleverd. Op de officiële Nintendo Switch-website kun je alle verschillen tussen de Nintendo Switch en de Nintendo Switch Lite bekijken.
Ga voor meer informatie over de Nintendo Switch Lite naar de officiële Nintendo Switch-website en word lid van de Nintendo Switch-community op Facebook om volledig op de hoogte te blijven van de Nintendo Switch en games die binnenkort worden uitgebracht.
Nintendo presenteert de Nintendo Switch Lite, een spelsysteem dat speciaal is ontworpen voor handheld-gaming. De Nintendo Switch Lite wordt op 20 september uitgebracht en zal in drie verschillende kleuren verkrijgbaar zijn: geel, grijs en turkoois.