TRIALS of MANA, een legendarische Japanse RPG die lang afwezig was in de westerse wereld, wordt in 2020 nieuw leven ingeblazen op de Nintendo Switch! Deze HD-remake van de derde game in de Mana-serie, die oorspronkelijk alleen in Japan is uitgebracht onder de naam Seiken Densetsu 3, is door SQUARE ENIX vanaf de grond opnieuw opgebouwd met moderne 3D-graphics, terwijl de charme van het origineel in stand is gehouden.
De originele Super Nintendo Entertainment System-versie van de game, die voor het eerst officieel is gelokaliseerd, zit samen met Final Fantasy Adventure (onder de naam Mystic Quest uitgebracht in Europa) en Secret of Mana in Collection of Mana, dat nu verkrijgbaar is voor de Nintendo Switch. Deze zorgvuldig gemaakte remake van TRIALS of MANA bevat adembenemende 3D-graphics en een verfijnd gevechtssysteem en biedt daardoor een geweldige ervaring.
Tijdens de E3 2019 werd het team van Nintendo Treehouse: Live vergezeld door ontwikkelaars Shinichi Tatsuke en Masaru Oyamada van SQUARE ENIX om TRIALS of MANA op twee verschillende manieren te demonstreren. Na een korte blik op de SNES-versie met een pittig eindbaasgevecht liet meneer Oyamada zien hoe dezelfde ervaring is omgetoverd tot 3D-versie. De nieuwe versies van de helden en de uit de kluiten gewassen eindbaas in de video waren een lust voor het oog!
Houd de spelpagina van TRIALS of MANA en de Facebook-pagina van de Nintendo Switch in de gaten voor meer informatie. Bovendien kun je de oorspronkelijke versie samen met nog twee klassieke RPG's vinden in de Collection of Mana!