Metroid Dread-rapport Vol. 3: Zeven aspecten die de 2D-saga definiëren
Welkom bij het Metroid Dread-rapport! Deze reeks gaat over de nieuwste informatie over Metroid Dread voor de Nintendo Switch en de wereld van de Metroid-serie. Ook krijg je een kijkje achter de schermen bij het ontwikkelaarsteam.
Het oorspronkelijke Metroid werd in 1986 in Japan uitgebracht voor het Family Computer Disk System. Dat is inmiddels 35 jaar geleden. Later zou de game ook in Noord-Amerika en Europa worden uitgebracht voor het Nintendo Entertainment System. Ongeacht of je de serie nog niet kent of al een tijdje niet met Samus op avontuur bent geweest, hier is een uitgebreide blik op zeven belangrijke aspecten die een Metroid-game een Metroid-game maken.
Samus Aran
Hoofdpersonage Samus Aran is een supervaardige premiejager die in haar eentje meerdere galactische dreigingen heeft weten te stoppen. Er wordt gezegd dat ze de sterkste krijger in de melkweg is.
"Veel mensen kennen Samus uit de Super Smash Bros.-serie. Trouwens, de vechter Zero Suit Samus, die ook in Super Smash Bros. verschijnt, is dezelfde Samus, maar dan zonder haar krachtpak."
"In Metroid Dread is het pak van Samus behoorlijk veranderd ten opzichte van haar eerdere missies. Dit is het resultaat van het organische pak uit Metroid Fusion – dat enorm werd getransformeerd na de aanval door de X-parasiet en de injectie van het Metroid-vaccin – dat geleidelijk terugkeert naar zijn oorspronkelijke, mechanische vorm."
De Metroids
Deze raadselachtige, zwevende levensvorm heeft het angstaanjagende vermogen om zich aan andere organismen te hechten en hun energie te absorberen.
Oorspronkelijk werden de Metroids kunstmatig gecreëerd door de Chozo – een intelligente soort met een visie op galactische harmonie – om de gevaarlijke X-parasiet op de planeet SR388 te vernietigen.
Sommigen hebben geprobeerd de Metroids te bewapenen vanwege hun energieabsorberende vermogen, waardoor deze soort in het verleden de bron van verschillende conflicten is geworden.
Samus, die door de Galactische Federatie naar de planeet SR388 werd gestuurd om de Metroids uit te roeien, volbracht haar missie met succes en keerde terug met een Metroid-jong. Omdat Samus het eerste wezen was dat het jonkie zag, geloofde het dat Samus zijn moeder was. Kort daarna zou het echter een bron van conflict worden met de Ruimtepiraten en in het daaropvolgende gevecht zou het jong zichzelf opofferen om Samus te redden. De soort zou dan volledig uitgestorven zijn na een van Samus' latere missies.
"Je weet het misshien niet als je de serie nog nooit hebt gespeeld, maar dit personage dat eruitziet als een kwal is de titulaire 'Metroid'. Misschien dachten sommigen van jullie dat het personage Samus Metroid heette?"