Game Boy Printer
De Game Boy Printer is een zogenaamde thermo-printer. Hij drukt foto’s af die met de Game Boy Camera zijn genomen of afbeeldingen uit spellen die compatible zijn met het apparaat.
Een kleine chip in de printer is gevoelig voor de signalen die vanuit de camera of het spel gestuurd worden en creëert aan de hand daarvan bepaalde temperaturen. Deze temperaturen bepalen hoe sterk de punten op het bijbehorende speciale papier gebrand worden, waardoor er verschillende grijstinten ontstaan. Deze vormen de uiteindelijke afbeelding.
Je kunt accessoires en spellen die de Game Boy Printer ondersteunen herkennen aan de tekst “Game Boy Printer compatible” op het bijbehorende symbool.